يکي از دغدغه هاي هميشگي مردم، بسته بندي کادو و هديه است. مردم هميشه اين نگراني را دارند که چگونه کادو و هديه ي مورد نظرشان را بسته بندي کنند و هميشه نگران هستند که مبادا بسته بندي مورد نظر به ميزان کافي در جلب توجه شخص مورد نظر موفق نباشد و يا بد تر از آن، سبب آزردگي و دل زدگي فرد شود. به همين دليل نگارنده تصميم گرفته است تا در اين يادداشت به واکاوي و تعمق در خصوص شيوه، سازوکار و ابزار هاي مختلف براي بهره گيري در بسته بندي کادو و هديه بپردازد. پس اگر شما هم از کساني هستيد که زياد کادو مي دهيد يا کادو و هديه هاي زيادي دريافت مي کنيد، خواندن اين يادداشت براي شما بي فايده نخواهد بود.
بسته بندي مات يا گلاسه
يکي از پرسش هاي رايج در بسته بندي کادو و هديه، اين است که کاور و جلد بسته بندي، مات يا گلاسه باشد؟ کدام بهتر است؟ کدام يک بيشتر و بهتر مي تواند توجه و نگاه شخص مورد نظر را به خود جذب و جلب کند؟
پاسخ اين پرسش به مخاطب شما بستگي دارد. براي پاسخ گفتن به اين پرسش و تصميم گرفتن در خصوص جنس و گونه ي بسته بندي (مات و براق بودن بسته بندي)، بايد ابتدا مخاطب و دريافت کننده ي هديه و کادو را در نظر داشته باشيد.
آيا شخص دريافت کننده ي هديه کودک است؟
آيا قرار است به يک خانم يا دختر هديه بدهيد؟
آيا مخاطب کادو و هديه ي شما يک آقا يا پسر است؟
در هر مورد، بسته به اين که پاسخ چيست، جنش و گونه ي بسته بندي مي تواند متفاوت باشد.
تجربه نشان داده است که بچه ها بيشتر از بسته بندي هاي گلاسه و براق استقبال مي کنند. بهتر است براي بسته بندي کادو براي بچه ها، بيشتر طرح هاي فانتزي و رنگ هاي شاد و مختلف را انتخاب کنيد. هم چنين بسته بندي هاي متالايز هم مي تواند در جلب نظر و نگاه بچه ها موثر باشد. بسته بندي هاي متالايز به دليل منع نور، نقش موثري در دريافت توجه کودک دارند و مي توانند هيجان و کنجکاوي او را تحريک کنند.
بسته بندي نايلون هاي براق و شفاف نيز در گزينه هاي بعدي براي بسته بندي کادو کودک قرار مي گيرند. نايلون هاي براق و شيشه اي که از طرح هاي فانتزي و شخصيت هاي مختلف و شناخته شده بهره مند هستند، گزينه اي موثر براي شاد کردن کودک و تحريک هيجان او به شمار مي روند.
بسته بندي کادو براي خانم ها داستان ديگري دارد. خانم ها بيشتر از بسته بندي هاي گلاسه، با طرح هاي هنري، گياه، طبيعت و گل هاي مختلف استقبال مي کنند. هم چنين بهتر است در ترکيب رنگ مورد نظر براي بسته بندي، بيشتر از رنگ هاي چشم نواز هم چون صورتي، قرمز، بنفش، زيتوني و ديگر رنگ هاي محبوب خانم ها استفاده شود. با اين همه مشاهده ها نشان مي دهد که طرح گل و گياه هاي مختلف، براي خانم ها بيشتر جاذب توجه است.
استفاده از رنگ هاي مات و سنگين (سرمه اي، قهوه اي، مشکي و طوسي)، از جمله اام هاي بسته بندي کادو براي آقايان است. بر خلاف خانم ها، مرد ها بيشتر طرح هاي مات و رنگ هاي تيره، ولي با طراحي هاي جذاب (راه راه، هاشوري، پولکادات) را ترجيح مي دهند.
با وجود مطلب هاي ياد شده، همه نيک مي دانيم که نمي توان قاعده و چارچوب مشخص و مدوني براي طرح هاي مورد علاقه و مورد پسند هر قشر تدوين کرد و آن چه ياد شد، تنها برداشت و تحليلي بود که از عمده ي مشاهده ها و الگو هاي رايج ميان قشر هاي مختلف استنباط شده است. اگر خواهان جذب توجه گيرنده ي هديه هستيد، بهتر است در هر مورد، نه ديدگاه و برداشت شخصي، که شخص و مخاطب شما تعيين کننده ي گونه ي بسته بندي و طراحي آن باشد.
براي دانلود فايل مقاله ي «بسته بندي کادو و هديه»، بر لينک زير کليک کنيد.
فايل مقاله ي «بسته بندي کادو و هديه».
درباره این سایت