يکي از دغدغه هاي هميشگي مردم، بسته بندي کادو و هديه است. مردم هميشه اين نگراني را دارند که چگونه کادو و هديه ي مورد نظرشان را بسته بندي کنند و هميشه نگران هستند که مبادا بسته بندي مورد نظر به ميزان کافي در جلب توجه شخص مورد نظر موفق نباشد و يا بد تر از آن، سبب آزردگي و دل زدگي فرد شود. به همين دليل نگارنده تصميم گرفته است تا در اين يادداشت به واکاوي و تعمق در خصوص شيوه، سازوکار و ابزار هاي مختلف براي بهره گيري در بسته بندي کادو و هديه بپردازد. پس اگر شما هم از کساني هستيد که زياد کادو مي دهيد يا کادو و هديه هاي زيادي دريافت مي کنيد، خواندن اين يادداشت براي شما بي فايده نخواهد بود.


بسته بندي


بسته بندي مات يا گلاسه


يکي از پرسش هاي رايج در بسته بندي کادو و هديه، اين است که کاور و جلد بسته بندي، مات يا گلاسه باشد؟ کدام بهتر است؟ کدام يک بيشتر و بهتر مي تواند توجه و نگاه شخص مورد نظر را به خود جذب و جلب کند؟


پاسخ اين پرسش به مخاطب شما بستگي دارد. براي پاسخ گفتن به اين پرسش و تصميم گرفتن در خصوص جنس و گونه ي بسته بندي (مات و براق بودن بسته بندي)، بايد ابتدا مخاطب و دريافت کننده ي هديه و کادو را در نظر داشته باشيد.


آيا شخص دريافت کننده ي هديه کودک است؟


آيا قرار است به يک خانم يا دختر هديه بدهيد؟


آيا مخاطب کادو و هديه ي شما يک آقا يا پسر است؟


در هر مورد، بسته به اين که پاسخ چيست، جنش و گونه ي بسته بندي مي تواند متفاوت باشد.


بسته بندي


تجربه نشان داده است که بچه ها بيشتر از بسته بندي هاي گلاسه و براق استقبال مي کنند. بهتر است براي بسته بندي کادو براي بچه ها، بيشتر طرح هاي فانتزي و رنگ هاي شاد و مختلف را انتخاب کنيد. هم چنين بسته بندي هاي متالايز هم مي تواند در جلب نظر و نگاه بچه ها موثر باشد. بسته بندي هاي متالايز به دليل منع نور، نقش موثري در دريافت توجه کودک دارند و مي توانند هيجان و کنجکاوي او را تحريک کنند.


بسته بندي نايلون هاي براق و شفاف نيز در گزينه هاي بعدي براي بسته بندي کادو کودک قرار مي گيرند. نايلون هاي براق و شيشه اي که از طرح هاي فانتزي و شخصيت هاي مختلف و شناخته شده بهره مند هستند، گزينه اي موثر براي شاد کردن کودک و تحريک هيجان او به شمار مي روند.


بسته بندي کادو براي خانم ها داستان ديگري دارد. خانم ها بيشتر از بسته بندي هاي گلاسه، با طرح هاي هنري، گياه، طبيعت و گل هاي مختلف استقبال مي کنند. هم چنين بهتر است در ترکيب رنگ مورد نظر براي بسته بندي، بيشتر از رنگ هاي چشم نواز هم چون صورتي، قرمز، بنفش، زيتوني و ديگر رنگ هاي محبوب خانم ها استفاده شود. با اين همه مشاهده ها نشان مي دهد که طرح گل و گياه هاي مختلف، براي خانم ها بيشتر جاذب توجه است.


بسته بندي


استفاده از رنگ هاي مات و سنگين (سرمه اي، قهوه اي، مشکي و طوسي)، از جمله اام هاي بسته بندي کادو براي آقايان است. بر خلاف خانم ها، مرد ها بيشتر طرح هاي مات و رنگ هاي تيره، ولي با طراحي هاي جذاب (راه راه، هاشوري، پولکادات) را ترجيح مي دهند.


با وجود مطلب هاي ياد شده، همه نيک مي دانيم که نمي توان قاعده و چارچوب مشخص و مدوني براي طرح هاي مورد علاقه و مورد پسند هر قشر تدوين کرد و آن چه ياد شد، تنها برداشت و تحليلي بود که از عمده ي مشاهده ها و الگو هاي رايج ميان قشر هاي مختلف استنباط شده است. اگر خواهان جذب توجه گيرنده ي هديه هستيد، بهتر است در هر مورد، نه ديدگاه و برداشت شخصي، که شخص و مخاطب شما تعيين کننده ي گونه ي بسته بندي و طراحي آن باشد.


براي دانلود فايل مقاله ي «بسته بندي کادو و هديه»، بر لينک زير کليک کنيد.


فايل مقاله ي «بسته بندي کادو و هديه».


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کافه ادبیات (شعر و داستان برتر) دانلود رایگان نمونه سوالات خودآرایی زنانه فنی حرفه ای سبز پندار ... نکات درس تفکر کافه فان | کافه چت | سایت تفریحی و سرگرمی | فانکده فروشگاه اینترنتی انلاین چاپگر سایت شخصی هادی امین