استيکر نامي انگليسي است که براي سازه هاي تبليغاتي خاصي به کار مي رود. استيکر ها به طول معمول، به برچسب هاي خاصي که تصوير هاي جذاب و تبليغاتي دارند اطلاق مي شوند. اين دست کالا هاي تبليغاتي، همواره مورد پسند و کاربرد مصرف کننده هاي مختلف بوده است و با وجود گسترش چشم گير تکنولوژي و پيشرفت جامعه، هنوز هم از بين نرفته اند و در قالبي جديد (مجازي) در بستر رسانه هاي اجتماعي حضور دارند.
با وجود تاريخ دور و دراز همه ي آن چه ياد شد، هنوز عمده ي مردم از زمان و چگونگي ساخته شدن استيکر ها بي خبر هستند. پس نگارنده بر آن شد تا به واسطه ي اين مقاله، نگاهي بر روند ساخته و فراگير شدن استيکر ميان مردم داشته باشد.
چه ميزان با استيکر آشنايي داريد؟
از آن جايي که زمان زيادي از توليد و توزيع انبوه استيکر هاي مختلف در بستر اينترنت و تلفن هاي همراه مي گذرد، به همين دليل تصميم داريم تا اندکي از کارکرد هاي پيشين استيکر را براي خواننده مرور کنيم.
باز آمد بوي ماه مدرسه .
گرچه به موهبت تکنولوژي، امروز بيش از ديگر دوره ها درباره ي استيکر مي شنويم، ولي استيکر چندان موضوع جديد و تازه اي نيست. کافي است مروري در خاطره هاي کودکي به خصوص دوره ي مدرسه تان داشته باشيد تا ياد استيکر ها که اون زمان به نام «برچسب صد آفرين» شناخته مي شدند، در ذهن تان زنده شود.
بله. آن چه که امروز به وفور در فضاي مجازي رد و بدل مي شود، پيش از اين نشان و جايزه اي بود که براي گرامي داشت دستاورد هاي چند روز يک دانش آموز به او اعطا مي شد.
در ديگر کابردها، مي توانيم به استيکر هاي به کار رفته در پاکت هاي نامه و دعوت نامه ها اشاره کنيم که کاربرد زيادي در مناسبت ها و پيام هاي مختلف داشت. پس تا اينجا مي توانيم کاربرد هاي زير را براي استيکر تعريف کنيم:
استيکر از کجا و چگونه پديد آمد؟
با وجود کاربرد هاي مختلف و گسترده ي استيکر، هنوز عموم مردم درباره ي چگونگي پيدايش و ابداع آن اطلاع چنداني ندارند. به همين سبب، بنا داريم تا در مقاله ي بعدي، به تحليل، بررسي و مرور تاريخ و پيشينه ي ابداع و طراحي استيکر بپردازيم.
درباره این سایت