به مرور زمان و با گسترش فناوري و تکنولوژي، مخاطب، مردم و مصرف کننده ها، با دستگاه، تکنيک و شيوه هاي مختلف توليد کالا آشنا مي شوند و ديگر هم چون گذشته، شرکت ها نمي توانند انحصار و امتياز سرويس ها و ماشين هاي توليد کالا را از نگاه و مصرف عموم دور نگه دارند. شيوه هاي سنتي و پيشين چاپ نيز از جمله مورد هاي قابل گفت و گو در اين بين هستند.


با اين حال، هم چنان که تکنولوژي و جامعه به پيش مي رود و فناوري و ابزار هاي جديد و نوين پديد مي آيند، سيکل بالا شروع مي شود و مصرف کننده ها خود را در برابر انبوهي از نادانسته ها نسبت به دستگاه و مکانيزم توليد و فرآوري کالا هاي مختلف، مي يابند.


صنعت چاپ هم از اين چارچوب جدا نيست. به همين دليل است که امروزه در هر خانه اي، يک پريننتر ديجيتالي، اسکنر و ديگر ابزار هاي مختلف پرينت را مي توان يافت. گرچه مرکز هاي چاپ و پرينت هم از قافله دور نيافتاده اند و همواره کوشيده اند تا ابزار و متد هاي نوين و جديد را بيازمايند.


بنا بر آن چه ياد رفت، نگارنده قصد دارد تا در اين مقاله به معرفي و بررسي تکينک و ابزار هاي نوين چاپ و پرينت بپردازد.


پرينت


پرينت سه بعدي


پرينت سه بعدي از جمله تکنيک هاي نوين چاپ است که از سال هاي دور، همه رويا و برنامه ي تحقق يافتن آن را در سر داشتند.


پرينت سه بعدي ويژگي هاي مختلفي دارد که عبارتند از:




  • تبليغات و بازاريابي رايگان




  • آيتم هاي بازاريابي نمايشي




  • آيتم هاي بازاريابي نوين و جديد




  • شکل و پيکره هاي اسباب بازي




تاريخچه ي پرينت سه بعدي


پرينت سه بعدي از کجا شروع شد؟


شايد براي شما هم اين پرسش ايجاد شود که پرينت سه بعدي از کجا و چطور ايجاد شد؟


پرينت


اواخر دهه ي 1980 ميلادي بود که پرينت سه بعدي به مرحله ي اجرا وارد شد و همگان توانستند دستاورد هاي اين ابزار نوپديد و نوين را تجربه کنند. هم چون هميشه، بازاريابي و مارکتينگ، نخستين و پيش تاز ترين صنفي بود که به بهره گيري از اين تکنيک نوپديد شتافت و سعي کرد دامنه ي نفوذ و اثرگذاري خود بر مخاطب را گسترش دهد.


در پرينت و چاپ سه بعدي، بيشتر بر سازه هايي که نما، چشم انداز و ابعاد آن اهميت دارد و جزو عنصر هاي مهم کالا به شمار مي رود، استفاده مي شود. هم چنين نرم افزار هايي چون CAD، از جمله ابزار هاي کاربردي براي طراحي اين نوع چاپ هستند.


پرينت


چاپ LED UV (ال.اي.دي يو.وي)


اين نوع چاپ که البته از شيوه هاي مدرن و جديد است، براي چاپ:


رومه، لفيت لت، پوستر، مجله، کاتالوگ، بروشو، آگهي نامه و نوشت افزار، به کار مي رود.


حال ببينيم اين شيوه ي چاپ، چه ويژگي و امتياز هايي دارد.


چاپ ال.اي.دي از جمله روش هايي است که به سبب بازدهي بالا، زمان سريع در چاپ و بهره وري مناسب، به شدت ميان کسب و کار هاي مختلف رونق پيدا کرده است. اين شيوه ي چاپ، به دليل استفاده از پرتو فرابنفش، به سرعت جوهر روي ماده (کاغذ) را خشک مي کند و همين مانع از پاشيدگي جوهر مي شود. افزون بر اين، روش ال.اي.دي، از جمله متد هاي چاپي است که دوست محيط زيست به شمار مي رود و با گونه هاي مختلف ماده هاي چاپي سازگاري دارد.


پرينت


در پايان فراموش نکنيم که روند رو به جلوي صنعت چاپ، هم چنان ادامه دارد و خواهد داشت. با وجود پيشرفت هايي که انجام گرفته، هم چنان متد و روش هايي وجود دارند که تنها با ماده و البته سازوکار و هدف هاي چاپي خاصي سازگار هستند و اين خود توجه و مطالعه ي بيشتر در اين خصوص را طلب مي کند.


براي دانلود فايل مقاله ي «روش هاي جديد چاپ و پرينت چه هستند؟»، بر لينک زير کليک کنيد.


فايل مقاله ي «روش هاي جديد چاپ و پرينت چه هستند؟».


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

زبانکده مهر کسب درامد اینترنتی سفید به عنوان تنها محمدحسین رزمی بسیار سفر باید تا پخته شود خامی... انزوای مجازی Mary فيلم و سريال ترکي بارداری زایمان نوزاد سیسمونی