در اين مقاله نگارنده مي کوشد تا پاسخ و جوابي موثر براي پرسش هاي بالا عرضه کند. پس در ادامه به بررسي و تحليل هر يک از مورد هاي ياد شده مي پردازيم.
بوروشور در کنار کاتالوگ، پوستر و بنر، از جمله ابزار هاي موثر و مفيد بازاريابي و مارکتينگ است که از ديرباز مورد توجه مارکتر ها، بازارياب ها و تبليغ کننده ها بوده است.
بروشور ابزاري چاپي (و امروزه آنلاين نيز هم) است که براي ارائه و عرضه ي اطلاعات و دستور العمل هاي مربوط به مصرف و استفاده از کالا و سرويس خريداري شده به کار مي رود.
با اين که بروشور (بر خلاف کاتالوگ) بيشتر به اطلاع رساني مي پردازد و چندان جاذبه هاي تبليغاتي ندارد، ولي از المان هاي موثر تبليغات است و نبايد نفوذ و اثرگذاري تبليغاتي آن را دست کم گرفت. بروشور مي تواند با ارائه ي اطلاعات جامع، مفيد و کاربردي، تجربه ي خوبي را براي مشتري ايجاد و از اين راه، رضايت او را جلب کند.
شرکت ها دريافتند که اگر مشتري نتواند به خوبي و درستي از کالا و سرويس مورد عرضه استفاده کند، تجربه ي خوشايندي از خريد خود نخواهد داشت و همين عامل سبب عدم مراجعه ي بعدي مي شود.
به چند دليل. بروشور کالا، برند و سازمان شما را مورد توجه و ديد مستمر مشتري هاي واقعي و حتي احتمالي قرار مي دهد. بي توجهي و هزينه نکردن براي بروشور سبب کاهش اعتماد مشتري به کالا و سرويس شما مي شود و اين ديدگاه منفي را مي رساند که سازمان چندان تمايلي به رفاه مشتري ندارد و تنها به فروش بيشتر فکر مي کند.
نکته، دستورالعمل و راه کار هاي بسياري هست که به طور حتم فرصت عرضه ي مستقيم آن به مشتري وجود ندارد و از طرفي پي بردن به آن ها، براي مشتري هزينه و زمان بر است. پس لازم است تا سازمان خود با فراهم آوردن اين بستر، تجربه اي خوشايند براي مشتري رقم بزند.
به طور قطع همين طور است. بروشوري که مفيد و موثر باشد، تجربه ي خوبي از استفاده ي کالا براي مشتري ايجاد و در نتيجه اعتبار سازمان نزد او را افزايش مي دهد.
آن چه بالا ياد شد، همه دال بر اهميت روز افزون و فزاينده ي بروشور در تبليغ، مارکتينگ و بازاريابي کالا و سرويس هاي سازمان و شرکت هستند. پس اگر سازماني در عرضه ي اين مهم شکست بخورد، اين شکست مقدمه اي براي شکست هاي بعدي (به ويژه کاهش فروش و سطح رضايت مشتري) خواهد بود.
پس لازم است تا سازمان و شرکت ها با صرف وقت، هزينه، دانش، تجربه و البته نيروي کار متخصص و حرفه اي، به تحقق يافتن اين مهم بپردازند و از اين ره گذر، اعتبار، سود و درآمد قابل قبولي را براي سازمان خود فراهم آورند. با اين حال اين تمام ماجرا نيست و چگونگي طراحي و چاپ بروشور، حکايت خاص و طولاني خود را دارد که مجالي ديگر طلب مي کند.
براي دانلود فايل مقاله ي «بروشور چيست و چه کاربردي در صنعت تبليغات دارد؟»، بر لينک زير کليک کنيد.
فايل مقاله ي «بروشور چيست و چه کاربردي در صنعت تبليغات دارد؟»
درباره این سایت