بنر (Banner) در واقع تکه پارچه اي ست که شرکت ها و سازمان ها از آن براي تبليغات استفاده مي کنند که سمبل يا نام يا نشاني خود را روي آن چاپ مي کنند. در اين مقاله مي خواهيم در مورد تاريخچه بنر پارچه اي و ويژگي هاي آن صحبت کنيم.
تاريخچه
اولين بار رومي ها به طور رسمي از بنر استفاده کردند که در واقع نوعي پرچم بود که به آن وکسيلوم هم مي گفتند. آن ها براي جنگ هاي خود از بنر ها استفاده مي کردند که سمبل يا نماد شان را روي آن طراحي مي کردند و به دست مي گرفتند تا هر جا که مي روند، ديگران آن ها را از روي نماد شان بشناسند.
بنر از کلمه ي فرانسوي banniere گرفته شده است. همچنين در زبان باستاني لاتين bundum را مي توان معادل بنر هاي امروزي ناميد.
استفاده از بنر
يکي از راه هاي تبليغات که هم ارزان باشد و هم با کيفيت، استفاده از بنر پارچه اي ست. استفاده از بنر، دوام بيشتري هم دارد اما در هنگام استفاده از بنر بايد به برخي نکات توجه کنيد.
بنر ها از آن دسته تبليغاتي هستند که به نمايش عمومي در مي آيند و تعداد زيادي روزانه آن را مي بينند. شما براي اين که نظر مخاطب مورد نظر تان را با بنر تان جلب کنيد، تنها 4 ثانيه فرصت داريد. يعني اگر با طراحي تان در 4 ثانيه نتوانيد نظر مخاطب را جلب کنيد، او ديگر به بنر شما نگاه نمي کند.
چه مواردي را بايد در طراحي و چاپ بنر در نظر بگيريد؟
با توجه به ميزان مرغوبيت جنس بنر و ميزان دقت چاپ به درجه هاي مختلف تقسيم بندي مي شود که در مقايسه با انواع ديگر چاپ فضاي باز، از کيفيت چاپ و وضوح تصوير بيشتري برخوردار است.براي طراحي بنر هاي خلاقانه با بالاترين کيفيت چاپ با ما تماس بگيريد.
درباره این سایت