بسته بندي در بازاريابي (مارکتينگ)


 


بسته بندي در بازاريابي (مارکتينگ)يکي از مهم ترين عوامل در فروش و بازاريابي (مارکتينگ)، نحوه و نوع بسته بندي محصولات به حساب مي آيد.


امروزه بسته بندي جزئي از محصول به شمار مي آيد و نقش موثري بر تصميم مصرفکنندگان در زمان خريد ايفا مي کند. در نتيجه اين موضوع، توجه ويژه مديران و بازاريابان را در فرآيند توليد و فروش محصولات طلب مي کند. 


بسته بندي مواد غذايي


در اين مقاله به نقش بسته بندي محصولات غذايي در فروش و بازاريابي مي پردازيم.



نقش بسته بندي
هدف از بسته بندي محصولات غذايي محافظت از آن ها در برابر آسيب هاي احتمالي مي باشد.
بسته بندي محصولات غذايي داراي تفاوت¬هايي با يکديگر هستند، به طور مثال بسته بندي مواد غذاييجامد و مايع با توجه به کارايي آنها قطعا داراي تفاوت هاي فاحشي است. علاوه بر فرم ظاهري بسته بندي، بايد به نوع مواد به کار رفته در آن ها که موجب سلامت محصول مي شود نيز توجه نمود.


بسته بندي


امروزه بسته بندي محصولات، پيشرفت شاياني مطابق با تکنولوژي و فناوري هاي روز داشته است، به طور مثال بسته بندي هاي ضد ضربه، آنتي باکتريال و ضد ويروس، بسته بندي هاي ارگانيک که به بسته بندي هاي سبز نيز معروف هستند.



جذابيت بسته بندي
اين موضوع که چطور يک محصول بسته بندي شود، از جمله عواملي است که در تصميم گيري مصرف کننده هنگام خريد نقش قابل توجه اي دارد. بار ها براي خودمان پيش آمده در هنگام گشتن در فروشگاه هاي محصولات غذايي خيلي از محصولات را از روي جلد و بسته بندي جذاب آن ها انتخاب مي کنيم، حتي اگر نيازي به آن محصول نداشته باشيم.  


خلاقيت در بسته بندي


اين موضوع ارتباط مستقيم با برانگيخته کردن احساسات مصرف کننده دارد و خيلي مواقع پيش مي آيد يک محصول را صرفا به دليل ظاهر پر زرق و برق، رنگارنگ بودن و يا متفاوت و خاص بودن نوع بسته بندي انتخاب کرده ايم.



اطلاعات درج شده بر روي بسته بندي
علاوه بر موارد ذکر شده تا کنون، بايد اين موضوع را نيز در نظر داشت که بسته بندي يک محصول نقش بسيار مهمي در نمايش اطلاعات آن محصول دارد. در واقع اطلاعات درج شده بر روي بسته بندي نقش شناسنامه آن محصول را ايفا مي کند، اطلاعاتي از قبيل نام، نوع و ميزان مواد تشکيل دهنده آن. 


 


بازاريابي و مارکتينگ


عموما جدول اطلاعات جزئي محصول در پشت بسته بندي قرار دارد و بر روي آن فقط نام يا نهايتا ويژگي منحصر به فرد آن محصول درج شده است.



رابطه ي بين اطلاعات و جذابيت بسته بندي
با توجه به اهميت و وم وجود هر دوي اين موارد، اين نکته را بايد در نظر داشت که وجود اطلاعات بيش از اندازه بر روي بسته بندي کالا از جذابيت آن کم خواهد کرد و در اين مواقع مصرف کننده در لحظه، ديگر به صورت احساسي تصميم به انتخاب آن محصول نميگيرد و مجبور به تحليل و مقايسه ي آن محصول با محصولات مشابه ديگر مي شود.


بسته بندي خاص


 اين اتفاق مصادف است با از دست دادن مشتري و اغلب برد با رقيبي است که بسته بندي ساده و جذاب با اطلاعات مفيد و کوتاه را براي محصول تجاري خود طراحي و انتخاب نموده است.



برند سازي و ماندگاري 
يکي ديگر از مهم ترين نقش هاي بسته بندي در بازاريابي ، طراحي و انتخاب لوگوي خاص و منحصر به فرد است. اين موضوع محصول شما را از ديگر محصولات مشابه در بازار تفکيک مي کند. 
اصولا انتخاب يک رنگ سازماني با يک لوگوي خاص و قابل فهم بر روي بسته بندي که در کوتاه مدت تغيير نکند موجب ماندگاري برند شما در ذهن مصرف کننده ميشود.
در حال حاضر برندهايي در سر تا سر دنيا وجود دارد که صرفا با ثابت قرار دادن يک لوگو يا يک بسته بندي ويژه مصرف کنندگان خود را سال هاي سال وفادار نگه داشته اند!


 


جهت دانلود فايل مقاله "بسته بندي در بازاريابي (مارکتينگ)" روي لينک زير کليک کنيد


 فايل مقاله "بسته بندي در بازاريابي (مارکتينگ)"


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : بندي ,بسته ,محصول ,محصولات ,اطلاعات ,بازاريابي ,بسته بندي ,مصرف کننده ,بازاريابي مارکتينگ ,بندي محصولات ,محصولات غذايي ,بندي محصولات غذايي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Gimsa82 کاروان حج حبیب Teresa Carla طراحی سایت-سئو سایت من لیلا آموزش ساخت کسب و کار اینترنتی Alicia نشتیات ذهن من... توقف ناپذیر باش (: