از يادداشت هاي پيشين به ياد داريم که کاتالوگ ابزار، متد و روشي براي تبليغات و اطلاع رساني شرکت به مشتري است. هم چنين در يادداشت ها به کاربرد کاتالوگ، چيستي آن، انواع کاتالوگ، کاتالوگ آنلاين، کاتالوگ آفلاين و هر آن چه که به کاتالوگ، طراحي کاتالوگ، چاپ کاتالوگ و پخش کاتالوگ مربوط است، پرداختيم.


اگر به ياد داشته باشيد، در بخشي از مقاله ي مربوط به کاتالوگ، نگارنده نکته اي مهم و متاسفانه مغفول مانده از توجه را خاطر نشان کرد که اين مقاله مي کوشد تا نکته ي ياد شده را بسط و گسترش دهد.


کاتالوگ


نکته چه بود؟ بر خلاف آن چه که عموم مردم تصور مي کنند، کاتالوگ و بروشور تفاوت هاي عمده اي با هم دارند که در اين مقاله به آن مي پردازيم.


پس از مطالعه ي آن چه ياد شد، نخستين پرسشي که به ذهن خواننده مي آيد، اين است که کاتالوگ و بروشور چه کاربردي دارند که آن ها را از يکديگر متمايز مي سازد.


در ادامه به بيان تفاوت هاي کاتالوگ و بروشور مي پردازيم.


کاتالوگ چه کاربردي دارد؟


کاتالوگ به طور معمول براي معرفي کالا، سرويس و هر آن چه که يک سازمان عرضه مي کند به کار مي رود. در بياني ديگر کاتالوگ بيشتر جنبه ي اطلاع رساني به منظور بازاريابي و مارکتينگ را دنبال مي کند تا اطلاع رساني به منظور کمک به مخاطب و مصرف کننده. با بيان جمله ي بالا بايد تا حدودي متوجه کاربرد بروشور و در نتيجه تفاوت آن با کاتالوگ شده باشيد.


طراحي و چاپ کاتالوگ بايد با هدف آن منطبق و سازگار باشيد. به اين معنا که طراحي و چاپ کاتالوگ بايد با انگيزه ي بيشينه ساختن آگاهي مشتري از برند، کالا و سرويس سازمان، بيشينه ساختن جذب مشتري و در نهايت بيشينه ساختن خريد از سازمان توسط مشتري انجام شود.


پس لازم است طراحي کاتالوگ، زيبا، جذاب، معتبر، چشم گير و نافذ باشد.


از نگارنده به ياد داشته باشيد که: کاتالوگ بايد مشتري را ترغيب کند تا کاتالوگ را بردارد و مطلب هاي آن را مطالعه کند.


کاتالوگ


بروشور چه کاربردي دارد؟


بروشور هم چون کاتالوگ، از سازه هاي تبليغاتي به شمار مي رود با اين تفاوت که هم چون کاتالوگ، هدف عمده ي آن جذب مشتري به ميزان محسوس نيست.


اگر کاتالوگ با طراحي جذاب و چشم گير سعي در قاپيدن مشتري دارد، بروشور از راه اطلاع رساني و افزايش آگاهي به اين مهم دست مي يابد. در زباني ديگر، کاتالوگ مسيري مستقيم و بروشور مسيري نامستقيم براي جذب و افزايش مشتري دارند.


کاتالوگ


اگر بخواهيم به زباني ساده و روشن صحبت کنيم، بايد بگوييم که بروشور صرفا نوعي دفترچه راهنما است که مي کوشد تا اطلاعات و داده هاي مورد نياز مصرف کننده براي استفاده از کالا را به او ياد آور شود و دستور کاري براي چگونگي بهره مند شدن از کالا و سرويس هاي سازمان به او ارائه دهد.


هم چون کاتالوگ، لازم است تا در طراحي بروشور هم نکته هايي منطبق و سازگار با هدف آن رعايت شوند که در مطلب زير به آن ها مي پردازيم.


در طراحي و چاپ بروشور سعي کنيد هدف و تمرکز خود را بر روي اطلاع رساني، نحوه ي استفاده از کالا و سرويس، نکته هاي فني، بهداشتي، آموزشي و نگهداري، متوجه سازيد.


کاتالوگ


در پايان اين نکته را از نگارنده به ياد داشته باشيد که مخاطب و مصرف کننده بايد با خواندن و مطالعه ي يکباره ي بروشور کالا و سازمان شما، به همه ي آن چه که براي استفاده ي هرچه بهتر از کالا و سرويس سازمان نياز دارد، دست پيدا کند که اگر چنين نباشد، بايد گفت که بروشور نتوانسته هدف خود را محقق سازد. پس در طراحي و چاپ کاتالوگ، تبليغات و در طراحي و چاپ بروشور، اطلاع رساني را مد نظر قرار دهيد.


براي دانلود فايل مقاله ي «کاتالوگ و بروشور چه تفاوتي دارند؟»، بر لينک زير کليک کنيد.


فايل مقاله ي «کاتالوگ و بروشور چه تفاوتي دارند؟».


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سطر های دلنشین فان سنتر , مدل لباس , فیلم , سریال , آهنگ , عکس , اس ام اس heatingcable SH Shane تعمیرات آیفون تصویری سالار نامــــدار وندایـی کسب درآمد از اینترنت تحليل اينستاگرام